Facings

Wilt u af van dat spleetje tussen uw tanden? Dat kan! Met behulp van een facing verandert de tandarts het uiterlijk van uw gebit simpel, maar effectief. Een facing is een laagje tandkleurig vulmateriaal van composiet of een schildje van porselein. Ook afgebroken hoekjes van tanden zijn met behulp van een facing niet meer te zien.

Composiet facing

Er is slechts één behandeling nodig voor een facing van composietmateriaal. Die facing heeft wat extra ruimte nodig. Daarom wordt er, voordat het composietmateriaal wordt aangebracht, een flinterdun laagje van uw tandoppervlak afgeslepen. Dat is pijnloos. Dan wordt de tand van een hechtlaag voorzien. Daarop wordt de dan nog zachte composiet aangebracht en in de juiste vorm gebracht. Voor het uitharden wordt een speciale lamp gebruikt en als puntje op de i wordt de facing gepolijst.

Praktijk sfeerbeeld

Porseleinen facing

Er zijn twee behandelingen nodig voor plaatsing van een porseleinen facing. Bij de eerste behandeling verwijderen we een dun laagje glazuur van uw tand. Daarna maken we foto’s en een gebitsafdruk. Op basis hiervan maakt een tandheelkundig laboratorium een facing. Deze vormt qua kleur en maat een geheel met de rest van uw gebit. Tijdens de tweede behandeling wordt de tand voorzien van een hechtlaag en dan wordt de facing op de tand geplaatst. Een porseleinen facing gaat bij goed onderhoud lang mee en is bijna niet van een echte tand te onderscheiden.

Het zal misschien een beetje wennen zijn in het begin, maar al snel voelt uw facing in uw mond aan als een eigen tand. Soms echter vervormen klanken een beetje. Met name wanneer de tandarts de vorm van uw tanden erg heeft veranderd. Dit onwennige gevoel verdwijnt na een paar dagen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandheelkundig Centrum Zuid-Hollandse Eilanden (Spijkenisse)? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer .

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 16:30
dinsdag08:00 - 16:30
woensdag08:00 - 16:30
donderdag08:00 - 16:30
vrijdag08:00 - 16:30
zaterdag09:00 - 16:00
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Lenteakker 5c
Spijkenisse 3206TB
Route

Patiëntervaringen

2477 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Ik ben erg tevreden over deze praktijk:

de sfeer is rustig, de receptie is vriendelijk en behulpzaam, en toen ik een spoedgeval had, werd ik snel en professioneel geholpen.

Grandioos

Zeer vriendelijke mondhygiënist en tandarts. Totaal niets gevoeld tijdens onverdoofde behandeling. Grote klasse!

Uitstekend

Uitstekend

Zeer goed

Zeer goed

Goede ervaring

Goede ervaring en goede behandeing. Tevreden

Vriendelijk

We werden gelijk geholpen en werd aangeraden om meer keren per jaar te komen.

Uitstekend

Zit al een geruime tijd bij deze praktijk en dat bevalt me super. Goede service en alles is duidelijk

Prima behandeld

Alles is keurig geregeld, en netjes verzorgd.

Behulpzaam

Bij vragen en informatievoorziening

prima

prima geholpen, vriendelijk.

Effectieve behandeling en zeer vriendelijke bejegening

Effectieve behandeling en door zeer vriendelijke behandelaar

Prima behandeling.

Prima behandeling.

Professioneel

De mondhygiënist is een hele fijne lieve man, die niet alleen de tanden ziet. Maar ook de mens achter de tanden ziet. Altijd een belangstellend praatje voordat hij begint. Het is geen leuke behandeling, maar hij maakt het zo dat je toch elke keer weer gaat.

Prima

Vriendelijke medewerkers,attent en behulpzaam.

Top

Zoals altijd fijn geholpen

Zeer vriendelijk behandeld

Men heeft respect en geduld en behandelen je vakkundig !

Geweldig

Wat een geweldige ervaring was dit heel goed uitgelegt ivb met mijn ptss zeer goed verdoofd niet te veel echt geweldig de implantaten zijn geweldig geplaatst de volgende dag totaal geen pijn of last van totaal maar drie paracetamolen dit was het wachten meer dsn waard dank jullie wel

geweldig

tot nu toe fijn goede hulp aan balie

Prima

Ik belde voor een afspraak stukje tand kapot , ik had al heel gauw een afspraak. Heel goed geholpen.. Vriendelijk personeel, bedankt

Prima

Geen bijzonderheden

Vriendelijk personeel

Ik werd direct en deskundig geholpen.

ik ben dik tevreden

ik heb geen klachten

Geweldig

Ik vind mijn tandarts Pablo geweldig hij heeft mij gerustgesteld voor de behandeling terwijl ik echt de zenuwen had maar die gingen al snel weg. Dank je wel hiervoor.

Op je gemak stellen

Een luisterend oor bieden,ivm angst

Zaterdag 23 mei,

2 gaatjes, 1 kleine, en 1 tegen een zenuw aan. Ze nemen de tijd voor je, blijven vertellen wat er komt. Ook op zaterdag, zeker geen gevoel ze haast hebben, fijne mensen...