Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking komt veel voor en kent verschillende stadia. Op deze pagina leggen we de verschillen uit.

Gezond tandvlees

Gezond tandvlees is roze van kleur en ligt strak om de tanden en kiezen. Bovendien bloedt het tandvlees niet wanneer u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Stadium 1: Gingivitis

Gingivitis is het eerste stadium van een lichte tandvleesontsteking en is te herkennen aan rood, slap en gezwollen tandvlees en/of bloedend tandvlees bij het eten en/of poetsen. Daarnaast kunnen een vieze smaak of een slechte adem duiden op gingivitis. Gingivitis veroorzaakt zelden pijnklachten. Om ontstoken tandvlees te genezen, is goed tandenpoetsen en tussen de tanden en kiezen reinigen van belang.

Stadium 2: Parodontitis

Bij parodontitis breidt de tandvleesontsteking zich uit naar de rand van het tandvlees en/of het kaakbot. Het kaakbot kan worden aangetast waardoor tanden en kiezen los gaan zitten of zelfs uitvallen.

Parodontitis gaat niet vanzelf over. Om dit te genezen zal er een paro-protocol moeten worden opgestart. Onze tandarts of mondhygiënist geeft u graag gedetailleerder advies. 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandheelkundig Centrum Zuid-Hollandse Eilanden (Spijkenisse)? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer .

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 16:30
dinsdag08:00 - 16:30
woensdag08:00 - 16:30
donderdag08:00 - 16:30
vrijdag08:00 - 16:30
zaterdag09:00 - 16:00
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Lenteakker 5c
Spijkenisse 3206TB
Route

Patiëntervaringen

2477 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Ik ben erg tevreden over deze praktijk:

de sfeer is rustig, de receptie is vriendelijk en behulpzaam, en toen ik een spoedgeval had, werd ik snel en professioneel geholpen.

Grandioos

Zeer vriendelijke mondhygiënist en tandarts. Totaal niets gevoeld tijdens onverdoofde behandeling. Grote klasse!

Uitstekend

Uitstekend

Zeer goed

Zeer goed

Goede ervaring

Goede ervaring en goede behandeing. Tevreden

Vriendelijk

We werden gelijk geholpen en werd aangeraden om meer keren per jaar te komen.

Uitstekend

Zit al een geruime tijd bij deze praktijk en dat bevalt me super. Goede service en alles is duidelijk

Prima behandeld

Alles is keurig geregeld, en netjes verzorgd.

Behulpzaam

Bij vragen en informatievoorziening

prima

prima geholpen, vriendelijk.

Effectieve behandeling en zeer vriendelijke bejegening

Effectieve behandeling en door zeer vriendelijke behandelaar

Prima behandeling.

Prima behandeling.

Professioneel

De mondhygiënist is een hele fijne lieve man, die niet alleen de tanden ziet. Maar ook de mens achter de tanden ziet. Altijd een belangstellend praatje voordat hij begint. Het is geen leuke behandeling, maar hij maakt het zo dat je toch elke keer weer gaat.

Prima

Vriendelijke medewerkers,attent en behulpzaam.

Top

Zoals altijd fijn geholpen

Zeer vriendelijk behandeld

Men heeft respect en geduld en behandelen je vakkundig !

Geweldig

Wat een geweldige ervaring was dit heel goed uitgelegt ivb met mijn ptss zeer goed verdoofd niet te veel echt geweldig de implantaten zijn geweldig geplaatst de volgende dag totaal geen pijn of last van totaal maar drie paracetamolen dit was het wachten meer dsn waard dank jullie wel

geweldig

tot nu toe fijn goede hulp aan balie

Prima

Ik belde voor een afspraak stukje tand kapot , ik had al heel gauw een afspraak. Heel goed geholpen.. Vriendelijk personeel, bedankt

Prima

Geen bijzonderheden

Vriendelijk personeel

Ik werd direct en deskundig geholpen.

ik ben dik tevreden

ik heb geen klachten

Geweldig

Ik vind mijn tandarts Pablo geweldig hij heeft mij gerustgesteld voor de behandeling terwijl ik echt de zenuwen had maar die gingen al snel weg. Dank je wel hiervoor.

Op je gemak stellen

Een luisterend oor bieden,ivm angst

Zaterdag 23 mei,

2 gaatjes, 1 kleine, en 1 tegen een zenuw aan. Ze nemen de tijd voor je, blijven vertellen wat er komt. Ook op zaterdag, zeker geen gevoel ze haast hebben, fijne mensen...